portfolio_1920_470

PORTFOLIO

Redactie/Interviews/Magazine

Zichtbaar Ondernemen(d)

Dát is de pakkende titel van het jubileummagazine van Multicopy Lelystad en Almere. Multicopy richt zich primair op de zichtbaarheid van het mkb. Zo bedenken, ontwerpen en realiseren zij promotioneel materiaal (beursstands, vlaggen en banners, flyers, brochures), maar nemen ook de belettering en sign voor hun rekening. Of het ontwikkelen van een huisstijl, website, app. En we zouden het haast vergeten, het visitekaartje is nog steeds een prettig tastbaar en functioneel netwerkattribuut. En met een in-house drukkerij in Lelystad hebben ze alle troeven in handen om de klanten snel en vakkundig te helpen.

Een kwart eeuw vakmanschap

Met dit magazine geeft Multicopy een kijkje in de keuken. Een keuken waar tegenwoordig totaal andere gerechten worden aangeboden dan 25 jaar geleden. Dankzij technische ontwikkelingen, dankzij maatschappelijke bewustwording, dankzij een groeiende en lerende economie. Maar last but not least natuurlijk dankzij de klanten!

Klanten aan het woord

Zichtbaar Ondernemend is een aantrekkelijk magazine geworden, waarin een mooie mix van branche gerelateerde informatie en karaktervolle interviews met totaal verschillende klanten inspireert om als ondernemer ook zichtbaar voor de doelgroep te zijn.

TekstAtelier EERZS tekent voor alle klanteninterviews* en de eindredactie. Samen met grafisch vormgever Renate Groen (Multicopy Lelystad/Almere) bieden we nu een resultaat waar we trots op zijn. Als hommage aan onze samenwerking schreef ik Parel 283, getiteld ‘PS’.

Verhuisservice

Verbintenis tussen de schrijver en de regeltante

Het lijkt een nogal bijzondere combinatie…een tekstschrijver die een complete verhuizing van A tot Z faciliteert. En dat is het misschien ook wel. Maar voor mij is het net zo vanzelfsprekend als lezen & schrijven of praten & breien.

Ik weet ‘van veel een beetje’, organiseer graag en word blij van een combinatie van denk- en uitvoerend werk. Na het schrijven van een verkooptekst voor een niet alledaags pand reeg het zich (in elk geval voor de opdrachtgever die mij al langer kent) vanzelfsprekend aan elkaar. Organiseren, selecteren, afvoeren, verhuisdatum plannen, zorgen voor een veilige, ingerichte plek in het nieuwe huis voor de levende have. Het overnemen van de ‘oude omgeving’, het regisseren van het verhuisteam en het opleveren van zowel de oude als de nieuwe woning.

Niet voor de hand liggend, uitdagend en gevarieerd en samen met anderen: dat is voor mij de gedroomde combinatie van een project waar ik op mijn best ben….Verhuisservice Eerzs is een feit!

Content

Droomhuis zoekt tekstschrijver

Doe-het-zelf-verkoop kent grenzen

Waar we vroeger nog echt een ambacht of beroep uitoefenden, lijkt het tegenwoordig of iedereen alles kan. En in zijn kern komt dat heel dicht bij de realiteit. Digitale oplossingen nemen steeds meer een vlucht en komen ook voor particulieren binnen handbereik. Maar de kunst van het ‘verkopen’ valt of staat met geloofwaardig zijn. En ‘taal’ is daarbij allesbepalend. Als u op de markt uw handel verkoopt bent u een goede spreker en doen uw stem en uitstraling de rest in de interactie met het publiek. Maar wat te doen als uw eerste contact uitsluitend schriftelijk gelegd moet worden?

Actueel: u bent uw eigen makelaar!

Eindelijk zit de woningmarkt niet langer op slot. Makelaars hebben hun handen vol, vraagprijzen worden grif betaald of zelfs overboden. En dat is behoorlijk drempelverlagend voor mensen die zelf de touwtjes in handen willen hebben als het gaat om de verkoop van hun woning. Ze schakelen een online makelaar in die de weg weet als het gaat om contracten, fotomateriaal en ontbindende voorwaarden. Alle bezichtigingen worden rechtstreeks door de verkoper(s) ingepland op momenten dat het uitkomt. En de courtagekosten voor de makelaar reduceren tot een minimum. In de meeste gevallen kan van het bedrag dat hiermee wordt uitgespaard de verhuizing naar het nieuwe huis worden betaald.

Droomhuis in de verkoop? Een tekstschrijver loont!

De eigenaar van deze woning keert terug naar haar geboortegrond in het zuiden van het land. En heeft haar unieke droomhuis er voor over.

Ze verstaat de kunst van het verkopen en handelen, kan goed rondleiden en houdt er van om de regie zelf in handen te houden. Maar ze kent ook de meerwaarde van iemand die taallenig is. En huurt een tekstschrijver in. Nou eigenlijk niet ‘een’ tekstschrijver, maar iemand die net zomin ‘standaard’ is als haar droomhuis.

De meerwaarde van een sterke tekst

EERZS had de eer om een verkooptekst te schrijven die rechtstreeks het hart van de doelgroep bereikt. Het nam 6 uur schrijftijd. Tegen een helder tarief. Wat het opleverde? Geen onnodige bezichtigingen, aspirant kopers die weten waar ze op af gaan en een schat aan nieuwe inzichten.

Content/Redigeren

Website Koch Fiscaal Advies B.V.: Fiscale dienstverlening, kille regels in een warme verpakking

Dit veelzijdig adviesbureau geeft naast fiscale dienstverlening invulling aan een groeiende adviesbehoefte bij ondernemers binnen het mkb. Toenemende regeldruk en digitalisering zorgen niet zelden voor een kloof tussen de ondernemer en zijn adviseurs.

Alle teksten – veelal over ingewikkelde onderwerpen – zijn door Eerzs toegankelijk en aansprekend herschreven en passen bij de identiteit van de doelgroep én de naamgever.

Eigen identiteit

Veel ondernemers hebben een loopbaan in loondienst voordat ze voor zichzelf beginnen. En als ze dat doen, levert het hen de vrijheid op om zaken die zij belangrijk vinden ook in de spotlights te zetten. Martijn Koch is daar echt een voorbeeld van. Iemand die zelf goed kan schrijven, getraind is om de spreekwoordelijke punten op de i te zetten. En dan tóch aanvoelen dat het – nog – beter kan. Beter pássend vooral. Martijn is verguld met het resultaat en plaatste een prachtige recensie op deze website.

Kijkje nemen? Klik op deze link voor het resultaat!

Content/Interviews/Redactie/

Marketing-on-demand

Rovitech Projects B.V. Technisch installatiebureau

Rovitech Projects B.V., de professionele partner in broadcast-, telecom- en ict- projecten heeft het 10-jarig bestaan in 2015 aangegrepen om de website grondig onderhanden te laten nemen.

TekstAtelier Eerzs tekent sindsdien voor alle content op deze frisse, eigentijdse en karaktervolle website en voorziet tevens in alle publicitaire uitingen van dit prachtige bedrijf op multimedia. Marketing-on-demand blijkt een prettig concept voor beide partijen.

En voor wie zich afvraagt hoe dat eruit ziet…identiteit op een website? Nou, zó!

Blog

Het beste cv ben je zelf: Netwerken in optima forma

In een tijd waarin het belangrijk lijkt om voortdurend de beste versie van jezelf bij de buitenwereld onder de aandacht te brengen zien we gemakkelijk iets over het hoofd: dat écht, persoonlijk en met aandacht contact maken met anderen je een reputatie oplevert die beklijft.

Die vroeger of later, maar áltijd als je er een beroep op doet, springlevend blijkt te zijn. Mijn netwerk is ‘gemiddeld’ met tweehonderd contacten. Warme contacten. Aangegaan via banen, opdrachten en…onverwachte ontmoetingen. Stuk voor stuk mensen van wie ik meer weet dan hun naam en ‘wat ze voor me kunnen betekenen’.

Een Parel van een blog

‘Angelique van Pien’ is het levende bewijs van een onverwachte ontmoeting die een reputatie oplevert die beklijft. Niet alleen onverwacht, maar ook dubbel verrassend. Want we werden door een (ons beiden niet bekende) derde betrokken bij het oplossen van een hulpvraag en bleken uitstekend vanuit onze eigen discipline en bagage te kunnen samenwerken. En dat geeft de beste energie die je je kunt wensen!

Ik schreef er – enkele weken na onze bijzondere ontmoeting – een blog (Parel) over: Zakelijk Flirten. Wat daarop volgde nam een vlucht: een uitgebreide blik op mijn website, een quote-recensie, fotomateriaal, een publicatie op haar website én de belofte om mijn naam te noemen als het om mijn dienstverlening en talenten gaat.

Zónder er nadrukkelijk mee bezig te zijn schreef ik in de stilte van de weekendnacht mijn beste cv. En ik heb het te danken aan écht, persoonlijk en met aandacht contact maken.

Content/Redactie

Website Loge10: Alleen tekst kan natuurlijk ook!

Marije Polman & Joshua van Rootseler vormen samen het bruisende hart van Loge10Ze verzorgen catering voor groepen op vakantielocaties in binnen- en buitenland en zijn ondernemend, creatief en goed op elkaar ingespeeld.

Nadat ze enkele seizoenen hebben proefgedraaid, hebben ze in de winter van 2015 hun eigen bedrijf – Loge10 – ingeschreven. En daarmee werd het zo druk dat onze samenwerking uitsluitend digitaal heeft plaatsgevonden.

Samen handig online

Marije en Joshua zijn zelf van een generatie die het online netwerken met de paplepel ingegeven kregen. Maar het opstarten van een eigen bedrijf vraagt – ook als je gezegend bent met veel energie – wel op heel veel fronten tegelijk wat. En de kosten gaan voor de baten uit. En dus werd het een samenspel waarbij zij de regie op techniek hielden en Eerzs in het schrijven van content voor de website-in-ontwikkeling van Loge10 voorzag.

Zo’n werkverdeling doet een dringend beroep op flexibiliteit en onderling vertrouwen. Veel vrijheid, creatieve input, vragen durven stellen, opbouwende kritiek geven, verhalen schrijven en tekst ontwerpen. En na goedkeuring – als tijdelijk beheerder van de website – online zetten.

Een bijzonder project voor TekstAtelier Eerzs!

Content/Social Media

Website BeautyArt, Verwondering in Olieverf

Sterke tekst bij ogen boordevol expressie, ingelijst in olieverf.

Leven in de ogen. Stuk voor stuk weerspiegelingen van de ziel die je als een magneet aantrekken. Rechtstreeks je hart veroveren. Soms pijn doen. Of herkenning oproepen. Wélke emotie er ook volgt, eenmaal een werk van zijn hand gezien, herken je de stijl van deze ‘professionele amateur’. Zelfs wanneer er geen ogen aan te pas gekomen zijn.

Het warme kleurgebruik, de bijna fotografische manier waarop de doeken worden beschilderd, de uitgesproken voorliefde voor het portretteren van mensen uit Afrika, Zuid-Amerika en Azië …

Deze stijlvolle website pretendeert niet volledig te zijn, maar laat de kunstenaar aan de hand van zijn werk ‘vertellen’ wat hem beroert.

Blog/Magazine/Vormgeving

Parelen, voor Eerzs vrijetijdsbesteding

Mijn vertrouwde Atelier is de creatieve bron waarin ik mij wentel en afdaal, ontspan en verwonder, in de stilte van de weekendnacht. Dat levert gemiddeld 40 keer per jaar een Parel op, mijn eigenzinnige blog over alledaagse zaken die mij bezighouden.

Waarom Geknoopte Parels?

Bij een authentieke parelketting wordt na iedere parel een knoopje aangebracht, zodat bij breuk niet alle rijkdom over straat rolt. Geknoopte Parels is gebundelde rijkdom. Mijn Parelketting is in twee magazines gebundeld uitgegeven (80 Parels).

Parel in de mailbox of op social media

Er bestaat een heuse ‘Leeskring’, de ParelZoekers van Eerzs. De ParelZoekers ontvangen de Parel per e-mail, zolang ze dat prettig vinden. Met een linkje naar de website, een Word document om te bewaren én een persoonlijke noot van de schrijver. Wilt u dit ook? Stuur een kort verzoek naar info@eerzs.nl o.v.v. ‘Leeskring Eerzs’ en het komt in orde. En voor alle anderen…social media!

EERZS, (h)eerlijk bij het zondagse ontbijt!

Content/Advies/

PR en Marketing

Website Re-Fresh! Cleaning

Met Re-Fresh! steken Michael Koning en Mireille Jansen hun handen uit de mouwen. Letterlijk, want Re-Fresh! verzorgt specialistische reiniging bij bedrijven en particulieren. Ze hebben een mooi logo, een folder en een website en alles draait. Toch voelen ze dat het beter kan. Ze kennen hun doelgroep maar hoe bereiken ze die nóg beter? In juni 2018 inventariseren ze met EERZS de inzichten en wensen. Het gaat om tekst, vanzelfsprekend, maar ook om de complexiteit van bedrijfsvoering, zichtbaarheid, dienstverlening en de passie voor het ondernemerschap.

Verbindt en netwerk!

Soms is professioneel gezien een goede website voldoende. Maar met de moderne (social) media valt er veel te kiezen. Facebook, Twitter, Instagram… In de zakelijke markt geldt vooral LinkedIn als een serieus te nemen netwerk.

Het zorgvuldig opbouwen van een persoonlijk netwerk loont; het gegund krijgen van een opdracht hangt daar onmiskenbaar mee samen. Voor Michael Koning heeft EERZS een professioneel LinkedIn account ingericht en alle contactpersonen persoonlijk uitgenodigd om de connectie met Michael te maken. Dat leverde een uitbreiding van zijn netwerk op met 40 relaties!

Identiteit versterkt

De belangrijkste stap bleek het versterken van de eigen identiteit in alle uitingen. Op de website betekende dat een duidelijke onderverdeling voor de particuliere en zakelijke markt. Maar ook het herschrijven en verbeteren van teksten en het gebruik van een meer zakelijk lettertype.

In aanvulling op het bestaande visitekaartje hebben we een compacte hand-out ontworpen waarmee in één keer alle relevante informatie bij de (aspirant)klant kan achterblijven. En tot slot zijn er in samenwerking met Heemskerk Tekst & Taal Algemene Voorwaarden opgesteld, gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en via de website bereikbaar gemaakt.

Michael Koning en Mireille Jansen zijn actief betrokken geweest bij alle keuzes die we hebben gemaakt. En Mireille is in een paar leerzame uren meer vertrouwd geraakt met de nieuwe media. Vanaf dit punt kunnen zij weer verder.

Al met al is er met deze opdracht een mooie kwaliteitsslag gemaakt. En dat ze daar écht heel tevreden over zijn, is bezegeld met een recensie die er niet om liegt.

Content/Redactie/

Redigeren

Dyslexie geen belemmering voor talent

In de zomer van 2016 kwam Eerzs in contact met dierentolk Roos van den Berg. En daarmee ook met haar bijzondere talent om te kunnen ‘praten’ met dieren. Deze ontmoeting heeft veel teweeggebracht.

Zo kreeg ik inzicht in de verborgen rugzakjes van mijn eigen roedel (De KattenClub), verwees met succes naar Roos voor hulp en verlichting voor (baasjes en)dieren die mijn pad kruisten en…kreeg de opdracht om drie verouderde websites in één fris, passend ontwerp te vatten. Een website waar alle teksten pas naar werden overgeheveld nadat ze door mijn handen waren gegaan. Roos is dyslectisch. En daar geneert ze zich niet voor, maar het beperkt haar wel in het onder de aandacht brengen van haar fantastische talent. Haar grootste zorg was of haar adviezen/readings geloofwaardig en natuurgetrouw aan wie zij zelf is werden gepubliceerd. Of het niet ‘te mooi’ zou worden. En daarmee ‘onecht’.

Een echte website voor een echte dierentolk

Het resultaat mag er zijn. Een eigentijdse, karaktervolle website met dito logo. Communiceren met Dieren, voor iedereen die – om welke reden ook – op zoek gaat naar antwoorden of oplossingen om een dier te (laten) helpen. Na de livegang van de website (april 2017) kreeg ik een vervolgopdracht. De maandelijkse informatieve en leerzame readings en blogs van de eigenzinnige boxer Katrien gaan door mijn handen voordat ze op de website worden gepubliceerd. En ook het LinkedIn account en de FB-pagina worden door mij up to date gehouden.

Nieuwsgierig hoe zo’n reading dan uitpakt? Lees hier het verrassend leuke en bruikbare inzicht dat het mij bracht over Mamaloe!

Blog

Eerzs in digitale nieuwsmedia: Parel in Stad Nijkerk

Vanaf augustus 2012 zijn er al heel wat Parels geregen door Eerzs. Naast de professionele opdrachten is het wekelijkse blog écht een cadeautje aan mezelf. Parels kan ik alleen rijgen in de zaterdagnacht. De onderwerpen linken steevast met mijn eigen wereld en in de bespiegelingen op de voorbije week geef ik de lezer een lift.

Met een heuse (mail-)leeskring en steevaste publicatie ‘bij het zondagse ontbijtje’ verheug ik me in toenemende belangstelling.

En zo nu en dan zijn er gebeurtenissen die ook voor anderen écht een parel worden. Soms door de gebeurtenis zelf, soms door de manier waarop ik er een ‘portret in tekst’ van maak. En heel vaak door de combinatie van deze twee.

De parel van Nijkerk in de krant

Parel 213 schreef ik na de doop en tewaterlating van een historische sloep in Nijkerk. Het werd een ode aan Hette de Vries, de geestelijk vader en schepper ervan en het vakmanschap van de ‘Heeren van de Zilte Mossel’ die de erfenis vervolmaakten. Reden genoeg voor plaatsing in de digitale krant Stad Nijkerk.nl

Magazine/Content/

Interviews/Redactie

Wat gebeurt er als u de dierenambulance belt?

Het antwoord op die vraag was mijn inspiratiebron om de handschoen op te pakken. Stichting Dierennoodhulp Flevoland kreeg als ANBI het aanbod om een door adverteerders gesponsord magazine uit te brengen. Zo’n podium is prachtig, maar hoe kun je voorlichting en informatie over soms ingewikkelde problematiek prettig leesbaar en positief aanbieden aan een groot publiek…

Hart voor Dieren in de Polder

Tussen 2014 en 2017 heeft TekstAtelier Eerzs het door adverteerders gesponsorde magazine van de Stichting Dierennoodhulp Flevoland belangeloos vormgegeven. Mijn signatuur zit in de naamgeving, het idee, redactioneel management, interviews en vormgeving. Ook alle communicatie en contacten met Uitgever Kroonland BV zijn door mij volledig gefaciliteerd.

Interessante mix van bekende en onbekende landgenoten

Het was een waar genoegen om de ambassadeur van de Stichting DNFL – Henny Huisman – tussen zijn eigen veestapel in het Noord-Hollandse Bakkum te ontmoeten. Maar ook mijn ontmoeting met Hans Breeveld, boswachter van Staatsbosbeheer op een wel heel unieke – in inmiddels veelbesproken – locatie heeft mij ‘de achterkant van het gelijk’ over het beleid dat in de Oostvaardersplassen wordt gevoerd laten zien.

En wat te denken van het gesprek met Gert Zant, de gepassioneerde spraakwaterval van De Toevlucht, de Stichting Vogel- en Zoogdierenopvang, gevestigd op het Vogeleiland (Bijlmerweide) in Amsterdam. Álles weet die man van vossen, van roofvogels…en van mensen.

Mooi werk, waarin de liefde voor dieren tot hartverwarmende resultaten leidt.

PR en Marketing

Atelierroute Lelystad

Kunstenaars in de belangstelling

De Atelierroute Lelystad bestaat sinds 2005 en is niet meer weg te denken als cultureel evenement. Kunstenaars leggen graag de loper uit voor publiek in het eerste weekend van oktober. In 2012 is aan de pr en marketing vorm en inhoud gegeven door TekstAtelier EERZS.

N.B. Atelierroute Lelystad is tegenwoordig  Tour of Art Flevoland.

Content/Blog

Alpe d’HuZes, ambassadeur én deelnemer, een inspirerende combinatie!

Het was een voorrecht om in 2013 niet alleen ambassadeur van het Alpe d’HuZes-team te zijn, maar ook deelnemer. Deze ervaring inspireerde mij tot een aantal thema-parels. Geschreven in mijn mobiele TekstAtelier, onderaan de voet van de Alpe d’Huez.

Juni 2011: Erica is de trotse ambassadeur van Team Kenteq. Zes mannen – destijds collega’s – die zich – ook voor mij – het snot voor de ogen fietsen.

Juni 2013: Eén van ‘mijn’ mannen hebben we in januari 2013 moeten loslaten, geveld door een uiterst ongenode gast, kanker. Ons team doet opnieuw mee aan AD6. Zijn zoon en weduwe vertegenwoordigen hem in ons team. Achtentwintig keer lopen en/of fietsen we met 5 mannen en twee vrouwen de berg op.

En daarmee dragen we ruim dertigduizend euro bij aan het onmisbare werk van Stichting KWF.