PORTFOLIO

Content/Social Media/Online Marketing

🅽🅸🅴🆄🆆🅴 🆆🅴🅱🆂🅸🆃🅴

Als freelance correspondent voor Uitgeverij De Bode stapte ik in april 2022 over de drempel bij Fietsspecialist Piet Voskamp in Middelburg voor een redactionele bijdrage. In mijn voorbereiding was ik – als gewoonlijk – begonnen met het verkennen van de website. Eenmaal in de winkel had ik het gevoel in een totaal andere setting beland te zijn. De uitstraling van de website klopte totaal niet – meer – met de sfeer en het volume van deze winkel.

In enkele gesprekken heb ik aangegeven hoe een nieuwe website eruit zou kunnen gaan zien. Een groeimodel, met oog voor de historie, informatieve bijdragen voor terugkerende klanten en vooral aansprekende actuele teksten en foto’s. Eigenaren Ary Joosse en Ruben de Bruijne sloegen spijkers met koppen en vroegen mij om alle content voor mijn rekening te nemen en een samenwerking voor te stellen met een partij die het ‘digitale huis’ kon bouwen. Die partij vond ik in Brain Communicatie.

Het resultaat van onze samenwerking mag er zijn. Een frisse, eigentijdse website waar de dienstverlening vanaf spat. EERZS voorziet sinds de zomer van 2023 op afroep in de publicitaire online uitingen op Facebook en verversing van informatieve content op de website.

PS: Klik voor het lezen van het ‘keukentafel-interview’ met Ary Joosse en Ruben de Bruijne op  “Onze samenwerking is als warme olie”.

Interviews/Correspondent/Social Media

Als correspondent ben ik het visitekaartje voor de krant en verzorg ik de volledige voorbereiding, het speurwerk, de interviews-met-foto, het online plaatsen van het interview in het stramien van de krant én de nazorg naar de mensen die ik gesproken heb.

Genoten heb ik van alle bedrijfsdeuren die van harte open gingen om bevlogen personeelsleden te laten vertellen waarom hun beroep (en de uitvoering juist bij deze werkgever) nog elke werkdag zoveel voldoening geeft. Een gesprek van een uur telt gemiddeld 2300 woorden. Dat tot de essentie terugbrengen en echt een mooi portret maken in slechts 500 woorden was voor mij de ultieme uitdaging. Ik kan terugblikken op erg veel leuke ontmoetingen, mooie verhalen en warme – vaak blijvende – contacten. Zo’n 300 led zaklampjes met mijn telefoonnummer en quote “EERZS zet de spot op (uw) tekst” hebben evenzovele blije snoeten opgeleverd. Samen verlichten we deze provincie als het gaat om mooie bedrijven en gemotiveerd personeel.

En dan heb ik het nog niet gehad over de ondernemers van wie ik het persoonlijke verhaal heb opgetekend. Allemaal verschillend, maar met een belangrijke overeenkomst; door samen terug te blikken op voor hun belangrijke keuzes en het resultaat daarvan kreeg hun passie, trots en tevredenheid ineens een gezicht. Dankbaar was ik dat de keukentafelgesprekken in 1000 woorden gevat mochten worden.

Het was een mooie tijd. Mijn bijbaan als correspondent voor Uitgeverij De Bode heeft 3 jaar bijgedragen aan mijn integratie in deze mooiste provincie van Nederland. Voor wie mij wil blijven volgen: www.eerzs.nl en FB TekstAtelier EERZS.

Alle werkvloer- en keukentafelinterviews zijn terug te vinden op Kranten Interviews – Tekstatelier EERZS

 

Content/Interviews/Redactie/

Online Marketing

🅽🅸🅴🆄🆆🅴 🆆🅴🅱🆂🅸🆃🅴

Rovitech Projects ICT, is een karaktervolle speler in de niche markt van Broadcast, Telecom en ICT-projecten.

In het laatste kwartaal van 2022 is de nieuwe locatie aan het Lichtschip 69 in Houten in gebruik genomen. EERZS voorziet sinds 2015 in alle publicitaire online uitingen van dit prachtige bedrijf. Denk aan interviews, vacatureteksten, de LinkedIn Bedrijfspagina en – natuurlijk – ook alle content voor de website. Online marketing op afroep blijkt een prettig concept voor beide partijen.

In de aanloop naar de verhuizing waren de geesten rijp om ook de huisstijl grondig onderhanden te nemen. Niet alleen de eigentijdse nieuwbouw maar ook de digitale uitingen ademen nu dezelfde, zo kenmerkende, Rovitech-bedrijfsidentiteit.

Content/Schrijven/Redigeren

Waterland Projecten is een civieltechnisch en bouwkundig adviesbureau met een brede dienstverlening op het gebied van grond-, weg- en waterbouwprojecten en bouwtechnische projecten.

Zeker in deze sector is een heldere, aansprekende communicatie al snel onderscheidend. En dat signaleren opdrachtgevers ook. Aanbestedingen gaan over grote bedragen en de beslissingsbevoegden in organisaties hebben er belang bij precies te weten waar ze hun handtekening onder zetten.
De ingenieurs van Waterland Projecten weten waar ze over praten. Maar schrijftaal is een aparte discipline.
Alle drie de websites van Waterland Projecten zijn door mijn handen gegaan. Nieuwe content is toegevoegd en de huisstijl is volledig in lijn gebracht met de signatuur van dit jonge, dynamische adviesbureau.

Neem gerust een kijkje op https://www.waterland-projecten.nl/,  https://werkenbijwaterland.nl/  en https://ondernemerscentrumzeeland.nl/.

Redactie/Interviews/Magazine

Zichtbaar Ondernemen(d)

Dát is de pakkende titel van het jubileummagazine van Multicopy Lelystad en Almere. Multicopy richt zich primair op de zichtbaarheid van het mkb. Zo bedenken, ontwerpen en realiseren zij promotioneel materiaal (beursstands, vlaggen en banners, flyers, brochures), maar nemen ook de belettering en sign voor hun rekening. Of het ontwikkelen van een huisstijl, website, app. En we zouden het haast vergeten, het visitekaartje is nog steeds een prettig tastbaar en functioneel netwerkattribuut. En met een in-house drukkerij in Lelystad hebben ze alle troeven in handen om de klanten snel en vakkundig te helpen.

Een kwart eeuw vakmanschap

Met dit magazine geeft Multicopy een kijkje in de keuken. Een keuken waar tegenwoordig totaal andere gerechten worden aangeboden dan 25 jaar geleden. Dankzij technische ontwikkelingen, dankzij maatschappelijke bewustwording, dankzij een groeiende en lerende economie. Maar last but not least natuurlijk dankzij de klanten!

Klanten aan het woord

Zichtbaar Ondernemend is een aantrekkelijk magazine geworden, waarin een mooie mix van branche gerelateerde informatie en karaktervolle interviews met totaal verschillende klanten inspireert om als ondernemer ook zichtbaar voor de doelgroep te zijn.

TekstAtelier EERZS tekent voor alle klanteninterviews* en de eindredactie. Samen met grafisch vormgever Renate Groen (Multicopy Lelystad/Almere) bieden we nu een resultaat waar we trots op zijn. Als hommage aan onze samenwerking schreef ik Parel 283, getiteld ‘PS’.

Content/Redigeren

Website Koch Fiscaal Advies B.V.: Fiscale dienstverlening, kille regels in een warme verpakking

Dit veelzijdig adviesbureau geeft naast fiscale dienstverlening invulling aan een groeiende adviesbehoefte bij ondernemers binnen het mkb. Toenemende regeldruk en digitalisering zorgen niet zelden voor een kloof tussen de ondernemer en zijn adviseurs.

Alle teksten – veelal over ingewikkelde onderwerpen – zijn door Eerzs toegankelijk en aansprekend herschreven en passen bij de identiteit van de doelgroep én de naamgever.

Eigen identiteit

Veel ondernemers hebben een loopbaan in loondienst voordat ze voor zichzelf beginnen. En als ze dat doen, levert het hen de vrijheid op om zaken die zij belangrijk vinden ook in de spotlights te zetten. Martijn Koch is daar echt een voorbeeld van. Iemand die zelf goed kan schrijven, getraind is om de spreekwoordelijke punten op de i te zetten. En dan tóch aanvoelen dat het – nog – beter kan. Beter pássend vooral. Martijn is verguld met het resultaat en plaatste een prachtige recensie op deze website.

Kijkje nemen? Klik op deze link voor het resultaat!

Content/Social Media

Website BeautyArt, Verwondering in Olieverf

Sterke tekst bij ogen boordevol expressie, ingelijst in olieverf.

Leven in de ogen. Stuk voor stuk weerspiegelingen van de ziel die je als een magneet aantrekken. Rechtstreeks je hart veroveren. Soms pijn doen. Of herkenning oproepen. Wélke emotie er ook volgt, eenmaal een werk van zijn hand gezien, herken je de stijl van deze ‘professionele amateur’. Zelfs wanneer er geen ogen aan te pas gekomen zijn.

Het warme kleurgebruik, de bijna fotografische manier waarop de doeken worden beschilderd, de uitgesproken voorliefde voor het portretteren van mensen uit Afrika, Zuid-Amerika en Azië …

Deze stijlvolle website pretendeert niet volledig te zijn, maar laat de kunstenaar aan de hand van zijn werk ‘vertellen’ wat hem beroert.

Blog/Magazine/Vormgeving

Parelen, voor Eerzs vrijetijdsbesteding

Mijn vertrouwde Atelier is de creatieve bron waarin ik mij wentel en afdaal, ontspan en verwonder, in de stilte van de weekendnacht. Dat levert gemiddeld 40 keer per jaar een Parel op, mijn eigenzinnige blog over alledaagse zaken die mij bezighouden.

Waarom Geknoopte Parels?

Bij een authentieke parelketting wordt na iedere parel een knoopje aangebracht, zodat bij breuk niet alle rijkdom over straat rolt. Geknoopte Parels is gebundelde rijkdom. Mijn Parelketting is in twee magazines gebundeld uitgegeven (80 Parels).

Parel in de mailbox of op social media

Er bestaat een heuse ‘Leeskring’, de ParelZoekers van Eerzs. De ParelZoekers ontvangen de Parel per e-mail, zolang ze dat prettig vinden. Met een linkje naar de website, een Word document om te bewaren én een persoonlijke noot van de schrijver. Wilt u dit ook? Stuur een kort verzoek naar info@eerzs.nl o.v.v. ‘Leeskring Eerzs’ en het komt in orde. En voor alle anderen…social media!

EERZS, (h)eerlijk bij het zondagse ontbijt!

Content/Redactie/

Redigeren

Dyslexie geen belemmering voor talent

In de zomer van 2016 kwam Eerzs in contact met dierentolk Roos van den Berg. En daarmee ook met haar bijzondere talent om te kunnen ‘praten’ met dieren. Deze ontmoeting heeft veel teweeggebracht.

Zo kreeg ik inzicht in de verborgen rugzakjes van mijn eigen roedel (De KattenClub), verwees met succes naar Roos voor hulp en verlichting voor (baasjes en)dieren die mijn pad kruisten en…kreeg de opdracht om drie verouderde websites in één fris, passend ontwerp te vatten. Een website waar alle teksten pas naar werden overgeheveld nadat ze door mijn handen waren gegaan. Roos is dyslectisch. En daar geneert ze zich niet voor, maar het beperkt haar wel in het onder de aandacht brengen van haar fantastische talent. Haar grootste zorg was of haar adviezen/readings geloofwaardig en natuurgetrouw aan wie zij zelf is werden gepubliceerd. Of het niet ‘te mooi’ zou worden. En daarmee ‘onecht’.

Een echte website voor een echte dierentolk

Het resultaat mag er zijn. Een eigentijdse, karaktervolle website met dito logo. Communiceren met Dieren, voor iedereen die – om welke reden ook – op zoek gaat naar antwoorden of oplossingen om een dier te (laten) helpen. Na de livegang van de website (april 2017) kreeg ik een vervolgopdracht. De maandelijkse informatieve en leerzame readings en blogs van de eigenzinnige boxer Katrien gaan door mijn handen voordat ze op de website worden gepubliceerd. En ook het LinkedIn account en de FB-pagina worden door mij up to date gehouden.

Magazine/Content/

Interviews/Redactie

Wat gebeurt er als u de dierenambulance belt?

Het antwoord op die vraag was mijn inspiratiebron om de handschoen op te pakken. Stichting Dierennoodhulp Flevoland kreeg als ANBI het aanbod om een door adverteerders gesponsord magazine uit te brengen. Zo’n podium is prachtig, maar hoe kun je voorlichting en informatie over soms ingewikkelde problematiek prettig leesbaar en positief aanbieden aan een groot publiek…

Hart voor Dieren in de Polder

Tussen 2014 en 2017 heeft TekstAtelier Eerzs het door adverteerders gesponsorde magazine van de Stichting Dierennoodhulp Flevoland belangeloos vormgegeven. Mijn signatuur zit in de naamgeving, het idee, redactioneel management, interviews en vormgeving. Ook alle communicatie en contacten met Uitgever Kroonland BV zijn door mij volledig gefaciliteerd.

Interessante mix van bekende en onbekende landgenoten

Het was een waar genoegen om de ambassadeur van de Stichting DNFL – Henny Huisman – tussen zijn eigen veestapel in het Noord-Hollandse Bakkum te ontmoeten. Maar ook mijn ontmoeting met Hans Breeveld, boswachter van Staatsbosbeheer op een wel heel unieke – in inmiddels veelbesproken – locatie heeft mij ‘de achterkant van het gelijk’ over het beleid dat in de Oostvaardersplassen wordt gevoerd laten zien.

En wat te denken van het gesprek met Gert Zant, de gepassioneerde spraakwaterval van De Toevlucht, de Stichting Vogel- en Zoogdierenopvang, gevestigd op het Vogeleiland (Bijlmerweide) in Amsterdam. Álles weet die man van vossen, van roofvogels…en van mensen.

Mooi werk, waarin de liefde voor dieren tot hartverwarmende resultaten leidt.